دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

نحوه دیسپرس کردن Green 7 در رنگ های حلال پایه

راه‌های زیادی برای دیسپرس کردن پیگمنت‌ های رنگی  در رنگ‌های حلال پایه وجود دارد اما باید به این موضوع توجه کرد که ممکن است هر پیگمنت مشکلات و نیازهای خاص خود را داشته باشد و یا هر نوع رنگ نسبت به واکنش‌هایی که به آن داده می‌شود تاثیرات مختلفی از خود نشان دهد.

دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

از جمله این عوامل می‌توانیم به مواردی مانند نوع حلال پایه، مواد افزودنی، نوع رنگ دهنده‌ها و یا مشخصات پیگمنت مثل اندازه ذرات و خواص سطحی آنها اشاره کرد.

برای اینکه رسوب‌های پیگمنتی مانند پیگمنت Green 7 را بتوانیم به طور موثر در رنگ‌های حلال پایه دیسپرس کنیم، باید از روش‌های خاصی استفاده کرد تا بتوان پیگمنت را به طور یکنواخت در محلول پخش کرد تا در نتیجه از تشکیل توده های رسوبی و گلوم ها جلوگیری شود.

مراحل دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی در رنگ‌های حلال پایه

آماده سازی پیگمنت: در ابتدای کار برای دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی  ممکن است شامل مراحلی مانند تجزیه و تحلیل عناصر آن و یا خرد کردن پیگمنت به اندازه مناسب شود.

تجزیه و تحلیل پیگمنت: اگر پیگمنت ما از ذرات بزرگ یا تجمعات تشکیل شده باشد باید آنها را به ذرات کوچکتر تبدیل کنیم که باعث می‌شود تا تجزیه و تحلیل پیگمنت راحت‌تر شود و همچنین دیسپرس کردن آن هم با سرعت بیشتری انجام شود.

استفاده از عوامل دیسپرس کننده: برای دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی عموماً از عوامل دیسپرس کننده مانند مواد شیمیایی و یا افزودنی‌هایی که باعث جلوگیری تجمعات بشود و یا موادی که به سطح ذرات پیگمنت بچسبند استفاده می‌شود.

تجهیزات مکانیکی: ممکن است پیگمنت‌ها از سختی بالاتری برخوردار باشند و یا دیسپرس کردن آنها با مشکل بر بخورد که به معنی این است که پیگمنت‌ها ذرات بزرگتر و یا دارای تجمعات زیادی هستند، برای همین هم می‌توانید از تجهیزات مکانیکی برای تجزیه تحلیل و خرد کردن و کوچک‌تر کردن آنها و یا از بین بردن تجمعات پیگمنت‌ها استفاده کنید.

مخلوط کردن: بعد از انجام مراحل بالا و تجزیه و تحلیل کردن پیگمنت باید مرحله مخلوط کردن را آغاز کنید، در این مرحله باید حلال و پیگمنت را با هم مخلوط کنید تاتیس پرس کردن آن به مرحله آخر خود برسد و می‌توانید برای مخلوط کردن از تجهیزات مکانیکی مانند مخلوط کن مکانیکی استفاده کنید.

تکمیل فرایند دیسپرس: برای تکمیل فرایند دیسپرس کردن اگر در مرحله مخلوط سازی مشکلی پیش بیاید شما باید برای دیسپرس کردن پیگمنت‌ها از تجهیزات دیگری استفاده کنید تا این فرایند تکمیل شود.

ویژگی‌های پیگمنت سبز ۷ و یا همان Green 7

پیگمنت green 7، به عنوان یک رنگدانه و پیگمنت که در صنایع مختلفی مانند چاپ، پوشش دهی و رنگ آمیزی استفاده می‌شود شناخته می‌شود و بسیار از آن استفاده می‌شود، علاوه بر این از این پیگمنت که دارای ترکیبات آلی کربنی است در تولیدات چرم، رزین، پلاستیک و دیگر موارد هم استفاده می‌شود.

پایداری رنگ در دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

پیگمنت های green 7 به دلیل پایداری بالایی که در مقابل نور، تغییرات شیمیایی، حرارت و عوامل زیست محیطی دارند بسیار معروف هستند این پیگمنت‌ها از توان و دوام بسیار بالایی برخوردارند که همین امر آنها را به یکی از محبوب‌ترین مواد رنگی تبدیل کرده است.

قدرت رنگدهی برای دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

پیگمنت‌های سبز ۷ در مواردی به کار برده می‌شوند که نیاز به قدرت رنگدهی بالایی و پر رنگ شدن محصولات باشد، این پیگمنت‌ها به دلیل قدرت رنگ دهی بسیار بالایی که دارند برای این امور بسیار مناسب و کاربردی هستند که همین موضوع باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است.

پراکندگی و پخش شوندگی مناسب در دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

برای اینکه یک محصول بتواند تاثیر یکنواختی در پوشش دهی یک سطح و یا رنگ آمیزی آن داشته باشد نیاز به پیگمنتی دارد که بتواند توانایی پراکندگی و پخش شوندگی مناسبی داشته باشد و آن را به تمام سطوح رنگ شده القا کند، پیگمنت های green 7، با قدرت پخش کنندگی و توانایی پراکندگی بالایی که دارند می‌توانند بسیاری از کارها را برای صنایع مختلف آسان کنند.

مقاومت شیمیایی

اصول اولیه انتخاب یک پیگمنت مناسب  برای دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی این است که آن رنگدانه بتواند مقاومت بسیار خوبی نسبت به مواد شیمیایی مانند اسیدها بازها و محلول‌های مختلف از خود نشان دهد، پیگمنت green 7 با مقاومت بالای شیمیایی که دارد توانسته است تا به بیشتر این عوامل زیست محیطی غلبه کند که این موضوع باعث شده است تا این پیگمنت به یکی از رنگدانه‌های بسیار پرطرفدار تبدیل شود.

استحکام مکانیکی خوب و مناسب

پیگمنت‌های استفاده شده در یک محصول و یا یک رنگ نباید بر خواص مکانیکی آن محصول تاثیر خاصی بگذارند. در نتیجه باید پیگمنت و رنگدانه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد تا استفاده از آنها کمترین تاثیر را بر روی خواص مکانیکی محصول داشته باشد که پیگمنت سبز ۷ از استحکام مکانیکی بسیار خوب و بالایی برخوردار است تا در هنگام استفاده خواص مکانیکی محصول مورد نظر تغییری نکند.حتما جهت اطلاع از تخفیفات ایساتیس هور وستا حتما به اینستاگرام ما مراجعه بفرمایید.

استحکام در دماهای مختلف هنگام دیسپرس کردن پیگمنت های رنگی

رنگدانه‌ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای همین موضوع هم باید از استحکام بالایی در دماهای مختلف برخوردار باشند، به طور مثال ممکن است از یک پیگمنت و رنگدانه در محیطی بسیار گرم و هوای شرجی استفاده شود پس آن پیگمنت باید مقاومت بالایی در دماهای گرم از خود نشان دهد و یا همچنین می‌تواند برعکس باشد و در دماهای بسیار سرد و یخبندان از یک نوع رنگدانه و پیگمنتی استفاده شود که دوام خوبی در سرما داشته باشد. برای همین موضوع هم پیگمنت‌های green 7 دارای استحکام بالایی در دماهای مختلف هستند که باعث می‌شود کاربردی باشند.

سازگاری با حلال‌ها و محلول‌ها

یک پیگمنت خوب باید با ول‌ها و حلال‌هایی که ممکن است در محصولی که پیگمنت به آن افزوده می‌شود وجود داشته باشد سازگاری بسیار بالایی داشته باشد که بتواند تمام خواص خود را به آن محصول اهدا کند و هم پوشش دهی خوبی داشته باشد و هم استحکام و دوام بالای آن محصول را تضمین کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *